Kadra

Anna Nowacka – Devillard: założycielka


„Przede wszystkim jestem mamą trójki dzieci. Z myślą o nich założyłam, prawie 20 lat temu, Francusko-Polskie Przedszkole LA FONTAINE. Później powstały szkoła podstawowa i gimnazjum LA FONTAINE. Tę edukacyjną przygodę kontynuuję w ŻEBY KÓZCE… Jestem pasjonatką książek, współzałożycielką Wydawnictwa Widnokrąg, a w wolnym czasie amatorsko uprawiam wioślarstwo.”

Agnieszka Milewska: autorka projektu „Żeby kózka…”, dyrektorka i nauczycielka.


„Z wykształcenia jestem pedagogiem i muzykologiem.
Przez ostatnie lata swojej pracy zawodowej byłam związana z przedszkolem LA FONTAINE na warszawskim Mokotowie. W tym czasie pełniłam rolę nauczycielki wychowania przedszkolnego prowadząc zajęcia dla dzieci w różnych grupach wiekowych (od 2,5 do 6 r. ż.).
Prywatnie jestem mamą ucznia szkoły podstawowej, opiekuna pszczół, tropiciela dzikich zwierząt, smakosza poziomek, pasjonata leśnych wędrówek i wypraw na grzyby oraz znawcy ptaków w jednej osobie. Las, rzeka, łąka to miejsca, bez których regularnego odwiedzania nie potrafiłabym długo wytrzymać. Na łonie natury czuję się na swoim miejscu, wypoczywam, nabieram energii, obserwuję i rozmyślam.
Po latach pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym utwierdziłam się w przekonaniu, że właśnie poprzez bliski kontakt z przyrodą mają one szansę poznać i zrozumieć świat najlepiej, najpełniej. Zamarzyłam o stworzeniu miejsca, gdzie maluchy podczas codziennych beztroskich zabaw na powietrzu będą miały możliwość samodzielnego odkrywania, badania i doświadczania cudów przyrody. Na leśnej polanie, w ogródku, w zagajniku można znaleźć prawdziwe skarby.
W swojej pracy uczę dzieci ich dostrzegania, rozumienia i poszanowania dla wszystkich żyjących stworzeń.
Mam nadzieję, że ŻEBY KÓZKA… stanie się dla nich również pierwszą szkołą nawiązywania prawidłowych kontaktów społecznych, ukształtuje ich system wartości, nauczy samodzielności, współpracy w grupie, empatii oraz rozwinie skrzydła ich możliwości, zainteresowań i pasji. Chciałabym, żeby, po zakończeniu cyklu edukacyjnego, z naszej placówki wyfruwały mądre, odważne i wolne „ptaki”. Pragnę, aby obserwacja ich lotu stanowiła dla nas (nauczycieli, rodziców, opiekunów) powód do dumy. Wierzę też, że dla nich samych „wzbicie się w przestworza” będzie źródłem szczęścia, spełnienia życiowych ambicji i marzeń. Możliwość codziennego towarzyszenia im i wspierania ich w osiąganiu tych celów jest dla mnie powodem wielkiej radości i satysfakcji.”

Kamila Rajska – nauczycielka wychowania przedszkolnego


„W dzieciństwie i młodości często planujemy przyszłość. Ja także różnie projektowałam swoje ścieżki zawodowe, czując jednocześnie niepohamowaną chęć eksplorowania świata, który mnie otaczał. Niczego tak z lat dziecięcych nie wspominam, jak przygód na łonie przyrody: nocne zabawy w podchody i tajemnicze odgłosy lasu, poranna rosa na stopach, przejście przez wartki strumień, pierwsze znalezione w lesie jagody.
Te i wiele innych sytuacji z udziałem środowiska naturalnego, pozostawiły we mnie trwałe wrażenia i wpłynęły na ukształtowanie mojej osobowości.
Ostatnie 12 lat pracy zawodowej poświęciłam projektowaniu i zakładaniu terenów zieleni, jako inż. architekt krajobrazu. W projektach staram się wdrażać przede wszystkim proekologiczne rozwiązania. Moja przygoda z edukacją najmłodszych rozpoczęła się niedawno (2013 r.), kiedy wraz z moją firmą objęłam stanowisko przedszkolnego ogrodnika w prywatnej placówce. Zrozumiałam wtedy, że edukowanie dorosłych jest ważne, lecz świat są w stanie zmienić i ochronić ci obecnie najmłodsi.
Od 2015r. prowadzę warsztaty przyrodnicze i ekologiczne w różnych placówkach państwowych i prywatnych na terenie Warszawy i okolic. W 2017 r. ukończyłam z wyróżnieniem studia magisterskie na kierunku: pedagogika nauczycielska ze specjalizacją: wychowanie przedszkolne i wczesnoszkolne na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego.
W dzieciach cenię ich naturalną ciekawość, pasję i upór w poznawaniu. Od siebie mogę im zaoferować kreatywność, zaangażowanie, radość wspólnego odkrywania oraz moją ogromną pasję i miłość do przyrody, którymi podobno zarażam ;)”

Aleksandra Miklas – nauczycielka wychowania przedszkolnego


„Jestem absolwentką Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie na kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna. Obecnie kontynuuję swoją edukację na studiach magisterskich. Podczas studiów odbywałam praktyki w przedszkolu i szkole, co umożliwiło mi skonfrontowanie wiedzy teoretycznej z praktyką. Czas wolny lubię spędzać aktywnie – biegam, jeżdżę na rowerze i tańczę. Chciałabym zaszczepiać pasję do aktywności fizycznej wszystkim moim podopiecznym.
Od zawsze miałam dobry kontakt z dziećmi. Praca z nimi daje mi wiele satysfakcji, ponieważ nie ma w niej miejsca na rutynę. Maluchy nabywają nowych umiejętności każdego dnia oraz rozwijają się w różnych kierunkach. Uwielbiam być częścią tego procesu.”

Magdalena Fiutowska – logopeda

„Jestem dyplomowanym logopedą i od wielu lat współpracuję z przedszkolami odkrywając przed najmłodszymi tajniki dźwięków mowy, zapobiegając powstawaniu wad wymowy i korygując powstałe nieprawidłowości.
W czasie spotkań z dziećmi wraz z misiem Karmelkiem i Sylabinką wspieram ich rozwój mowy, usprawniam mięśnie, dzięki którym w przyszłości zostaną wspaniałymi mówcami. Łączenie elementów śpiewu, ruchu, prostych rymowanek i rytmizacji doskonali dziecięcą pamięć, koncentrację, uwagę słuchową oraz słuch fonematyczny niezbędny do prawidłowego rozpoznawania głosek. „Paluszkowe wierszyki” usprawniając drobne mięśnie rączek pomagają w coraz dokładniejszej pracy wszystkich mięśni artykulacyjnych. Dzięki temu gimnastykowanie buzi i języka jest dla dzieci atrakcyjne i nigdy się nie nudzi.”

Krzysztof Orlicz – ogrodnik, konserwator budynku i pan „złota rączka”


„Dzieci nazywają mnie Panem Krzysiem lub „Czysztofem”. Z przedszkolami związany jestem zawodowo od 6 lat, dbając zarówno o ład i porządek na terenach ogrodów przedszkolnych, jak i utrzymując sprawność techniczną wewnątrz budynków.
Karierę zawodową zaczynałem jako grafik komputerowy, jednak wkrótce moim wyuczonym zawodem stały się prace remontowo-budowlane i ogrodnictwo.
Od 8 lat jestem współwłaścicielem firmy projektującej i zakładającej kompleksowo tereny zielone. Nie skromnie muszę przyznać, że żadna przedszkolna „rewolucja” nie odbywa się bez mojego udziału. Często zdarza się także, że otrzymuję dodatkowe zlecenia od samych dzieci, które na początku nieco wycofane (z racji mojego gabarytu), z czasem ustawiają się do mnie w kolejkę ze skrzypiącym kółkiem w hulajnodze czy zepsutą zabawką. Z przyjemnością naprawiam im te sprzęty, ucząc przy okazji (w miarę możliwości) obsługi podstawowych narzędzi. Mam wrażenie, że one bardzo cenią sobie moje uwagi, a możliwość bezpośredniej pomocy im, nadaje mojej pracy inny, lepszy wymiar.”